Vaccination

 



I tisdags så va det dags för Noels första vaccination. Jag gruvade mig lite för jag vill verkligen inte att lillhjärtat mitt ska få ont. Två sprutor va det och dom skulle vara två stycken som stack samtidigt i ett varsitt lår. Usch usch.. Noel va glad och han fick sitta i jimmys knä. Han åt i nappflaskan och jag hoppades på att han därför inte skulle känna nått. Tji fick jag, när dom stack han skrek han rakt ut så han blev alldeles röd i ansiktet, men han grinade bara lite grann efter det. Ååå stackars lillplutt, det gjorde ont i hjärtat på mig. När han är 5 månader är det dags igen för två st till :( Önska han kunde slippa men han måste ju ta dom, det är för hans eget bästa.

Jag tycker inte heller om att få sprutor men jag skulle lätt ta 100 st för hans skull om han då slapp, men nu är det ju som det är och han måste få dom :(

Lillplutt blev sjuk och fick feber efter sprutorna. Han sov typ hela eftermiddagen och kvällen(och natten). Alldeles stekhet va han. Vi har ingen bebistermometer men vi tog våran som man har i munnen. Jag stoppade den innanför läpparna på han när han sov, då gick den direkt upp till 38.8 grader. Troligen hade han 39-40 eftersom jag inte kunde mäta riktigt. Då väckte vi honom och gav han alvedon <3 Dagen efter va han piggare iaf :) Lillskrutt då. Han fick sova med oss på natten, det tyckte jimmy va ett måste eftersom är man sjuk så får man sova i sängen med mamma och pappa ;P

.:Nypan:.



Tror det är tänder på g. Han gnager på allt han kommer över.






Kommentarer
Postat av: Jessica

hehe, gör ruben också, ska hellst äta på händerna samtidigt som han ammar!!

2011-08-20 @ 09:52:31
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0