Barnvagn beställd



Nu är barnvagnen beställd. Vilken jävla cirkus haha. Det blev vagnen som jag hittade på tradera förut, och som nu bara finns att köpa på en tysk hemsida. Jävligt lätt att läsa och förstå tyska, not! Hittade en skitbra översättningssida på nätet som översatte tyska till svenska. Har suttit där i flera timmar nu och läst allt om vagnen, betalningar, villkor mm.. Jimmy har sagt i flera dagar nu att vi borde beställa en vagn ifall de blir nå krångel, så idag tog jag tag i saken.

När jag väl kommit mig igenom all text och förstått allt så klickade jag på köp och så.. Sen skulle man välja att betala postförskott eller via paypal. Jag valde att betala via paypal eftersom det är säkrare, och jag har ingen aning om hur man betalar via banken till en tysk bank. Aja kom in på nån tysk paypal, tack och lov fungerade mitt svenska konto som jag skapade för nån dag sen så allt blev på svenska! Fast jag har aldrig använt paypal heller så jag hade ingen aning om hur det fungerade.

Krånglade med mitt betalkort på swedbank, det gick såklart inte att koppla det till paypalkontot. Jag valde bort den funktionen förut på kortet, alltså att inte kunna betala utan jag kan bara dra det i affärer och så..(dethär kortet har jag som ett extrakort på swedbank, mitt riktiga kort är på nordea. Alltså jag har två banker, aja lite krångligt haha). Förde över pengar till jimmys kort, kopplade hans kort till mitt paypalkonto och voalaa det funkade! Fixade lite till där inne sen godkände jag betalningen.

Fyfan jag är så nojjig nu, tänk om nått blir fel.. Tänk om vagnen inte kommer och pengarna är borta.. Tänk om vagnen är skitful i verkligheten... Tänk om det är jätteobekväm och stel att köra.. Å fyfan va jag har gjort jag kommer ju inte kunna sova nu tills den kommer! Aja gjort är gjort och betalningen är gjort.

Tror allt gick på 3200kr, det är ju fan skitbilligt. En kombivagn(ligg och sitt), ett babyskydd(bilbarnstol), myggnät, parasoll, skötväska mm.. 

Jaja nu är det bara att vänta och se om jag totalt gjort bort mig eller inte. Skit samma, jag får garva åt situatonen då ist. Man måste våga satsa för att vinna :P

Nej nu blir det sängen. Är svintrött efter allt översättande från tyska, krångel med kort och betalningar.

God Natt!

.:Nypan:.






Fast jag beställde andra hjul till vagnen, tyckte inte domhär va nå snygg. Hoppas dom andra passar nudå =/








Kommentarer
Postat av: Jessica

den ser jättefin ut! om du inte gillar den, har du ingen ångerrätt?? ser bra ut iaf!!

2011-02-17 @ 15:12:22
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Nypan

Jo det är ångerrätt, men lite krångligt att skicka tillbaks den till tyskland :P Håller tummarna att den ska vara bra nu efter allt krångel, hah :)

2011-02-17 @ 23:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0