Barnmorskan i vecka 25



Jag och jimmy va till barnmorskan i onsdags. Jag fick ett stick i fingret och dom testa blodsockret och mitt hb. Blodsockret va bra, och även hb´t men jag fick endå börja med järntabletter eftersom de brukar va dags vid denhär tiden. Hon mätte mitt symfysmått(magen/livmodern) och det va 24 cm. Vi fick också lyssna på bebisens hjärta. Hon hittade hjärtslagen på en gång, de låg på 140-150 slag/minut. Sen gömde sig bebisen för hjärtslagen försvann och hon letade jättelänge innan hon hittade dom igen. Haha h*n blev väl irriterad där inne när vi kom och störde :P

Hon snacka lite om allt möjligt, bland annat att jag tillhör förlossningen nu, och hon berättade om vad som kommer hända med bebisen när den är nyfödd(tester och sådant), föräldrautbildning mm...

Nästa gång vi ska dit blir den 22:a feb.

.:Nypan:.


Vecka 25 (24+5).
Växer sakta men säkert..





Kommentarer
Postat av: Madeilene

va stor den börjar bli :)



du kände inte igen mig i skolan va? hahaha

2011-02-03 @ 14:32:35
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0