Helgen som va



Tänkte ta och sammanfatta helgen lite, ska göra de så kort jag kan för sen ska jag lägga mig och slappa framför tv´n.


Fredag
Va upp på stan en sväng, kollade efter bebiskläder på rea, hittade två par söta byxor :P Ena av dom va nersatt från 120kr till 35 typ, ett riktigt klipp ;) Åkte sen in till gävle med mamma och lämnade av brorsan vid tåget, då ringde madde och fråga om jag ville följa med henne till gävle som sällskap. Då hoppade jag ist av på gallerian och strosade omkring i affärerna i väntan på att hon skulle dyka upp och joina mig. Jag köpte ett par kortbyxor till bebisen, dom va nersatt från 89kr till 15kr, hah perfekt!

Kom hem runt 7 på kvällen, madde hängde med in och vi satt här och väntade på att jimmy skulle höra av sig. Han va nämligen ute och käka & spela bowling med jobbet. Jag hade lovat att köra hans jobbarkompis till årsunda efter bowlingen, så kl 20 ringde han och vi åkte till årsunda. I sandviken släppte vi av jimmy på stan för han skulle fortsätta festa. Jag och madde drog ist på mulligans till hennes mami och thomas. Satt där nån/några(?) timmar sen drog jag upp till eight ball för att hämta jimmy från hans sällskap, vi skulle nämligen åka till gävle och skutskär. Väl på charlies/eight ball så blev vi kvar närmare 2 timmar med hans jobbarkompisar, jag hade aldri träffat dom förut(förutom en kille som gick på samma skola som mig i ljusdal) så det va nice att se vilka han pratar om och jobbar med. Det va en trevlig hög allihopa. Jimmy visade stolt upp min mage och jag fick en massa gratulationer :)

När vi väl kom från eight ball efter många om och med så åkte vi och hämtade upp jimmys mamma och mange i gävle. Vidare for vi till skutskär för att ansluta till jimmys moster och kusiner. Där fortsatte det festas (och det klämdes mycket på magen och jag fick en massa söta komplimanger att jag va fin). :) Efter nån timme åkte vi och lämnade av eva och mange i gävle, sen for jag och jimmy hem och la oss och sov. 

Jag hade en riktigt trevlig kväll, men jag måste säga fyy satan va drygt det är med fulla människor. Det gapas och skriks ju nått otroligt, höll på att tappa öronen där ett tag.


Lördag
Jag kände mig konstigt nog bakfull, och jimmy va bakfull. Vi spenderade HELA dagen, kvällen och natten i soffan framför filmer och med lite gott att äta. Vi kollade på två jönssonliganfilmer, alla avsnitt av solsidan säsong 1, sen en till film(eller om det va två) fast den somnade jag till.

Söndag
Jimmy åkte till bastfallet för att skruva med johns bil. Jag åkte till mina kusiner och grattade min kusin Maria som fyllt 18, och hennes papi som också fyllt år. Käkade massa kaker, bullar och tårta :P På kvällen kom madde över och spelade bingolotto med mig och jimmy, tyvärr vann vi inte ett skit, som vanligt :(



Jaaa det finns väl inte så mkt mer att säga om helgen. Det kanske inte blev så kort endå, hah sorry men nu är ni iaf uppdaterad!

.:Nypan:.



Mats, Anette, Jimmy och Jag i skutskär på nyår -09







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0