Mexicansk Bola



Idag har jag och jimmy varit ute och flängt en massa. Imorse kl 7 lämnade vi in bilen för att byta framrutan som va trasig. Vi hyrde en lånebil för 150kr, en liten minicooper hehe. På förmiddagen åkte vi in till gävle och hälsade på jimmys mamma. Hon följde även med oss när vi va in i två affärer för att kolla på barnvagnar och babygrejjer. Först va vi in på babyproffsen, sen på barnens hus. Det va dåligt med fina barnvagnar och vi hittade ingen vi tyckte om så det kanske blir den som jag har hittat på nätet. De va mysigt att gå omkring och kolla på alla saker, jag längtar tills lillen kommer :) På babyproffsen såg jag ett jättefint gravidsmycke som jag blev sugen på, en mexicansk bola heter det. Jag har läst om såna förut och har velat haft en. Idag innan vi åkte hem från gävle så stannade vi till utanför babyproffsen igen och jag sprang in och köpte den så nu hänger den runt min hals och sträcker sig ner på magen och pinglar för bebisen :P

I valbo stannade vi till på media markt, elgigaten, siba och on off. Där kollade vi efter en ny tv. Vi hade tänkt att ha en 50" men det kommer att bli för stort, den kommer täcka typ hela tvmöbeln och de blir ju inge snyggt. Vi får nog nöja oss med en 42", men de räcker väl det å. Dom ligger på runt 6000-7000kr.





Bola med glitterränder
(den glittrar mkt mer i verkligheten)



Gravidpingla, gravidsmycke, änglaklocka, änglapingla... Detta fantastiska smycke har många namn.

Bolan är en mexicansk tradition från början. I bolan finns en liten xylofon och en liten boll som pinglar svagt när den rör sig på den gravida magen. Från ca vecka 20 ska barnet kunna uppfatta pinglet och när babyn sedan kommer ut i världen ska ljudet kunna lugna och ge ro.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0