Delmål



Igår så nådde jag mitt första delmål på vågen, blev så glaad :P Om 5 kg har jag gått ner till mitt andra delmål, sen är det "bara" 5 kg kvar så är jag tillbaka där jag va när jag blev gravid. Det går segt segt men jag kämpar på..

Idag har jag varit till Gävle och köpt en bilbarnstol, nästan 3000kr kostade den. Men som tur va så fick jag 25% rabatt fast jag egentligen inte skulle ha fått det. Fick ett mail från barnens hus igår om att de va 25% rabatt på alla bilbarnstolar, men de va tydligen nå fel för det utskicket gällde egentligen inte och skulle aldri ha skickats ut, men eftersom jag fått det mailet så fick jag rabatt endå så jag slog till. Typ 2200 kr gick kalaset på. Han kan inte ha stolen än men om nån månad så. De står 0-25kg men han måste bli lite mer stabil i ryggen först. Surkärringen i affären som va riktigt otrevlig sa att han lära va minst 6 månader, men det är väl endå väldigt individuellt. Noel är ovanligt stabil i nacken och allt. När han va nyfödd så kunde han lyfta huvudet och vrida det från sida till sida, och det ska bebisar tydligen inte kunna göra.. Aja tills han är 6 månader tror jag inte vi behöver vänta iaf, men 1-2 månader till iaf. Förresten, varför står det att stolen är till för 0-25kg när dom säger från 6 månader, det är väl lite konstigt? Och varför är axelremmarna som är längst ner i den höjd att dom passar en 2-månaders baby då? Aja... 

Nu ikväll har jag gått runt stan med Noel, mamma & Wilma. Stannade hos farmor & farfar en stund efter prommisen. Nu sover lilleman, han har ju bara varit vaken i typ 12 timmar i sträck idag(!), om man bortser från några korta sovpauser.

Jimmy är borta och fiskar med några kompisar, dom ska övernatta i skogen. Nu har han semester i 4 veckor, ska bli skönt att få lite hjälp här hemma, man kan ju hoppas iaf!

.:Nypan:.


107790_1.jpg 
Noels nya fina stol. Vi köpte typ en likadan i lördags, det va den
vi åkte till Leksand för att köpa. Men puckot som sålde den sa att
den passa i alla bilar men de gjorde den fan inte, man lära koppla
den med isofix och det har ju inte vi i bilen så de gick ju inte
att koppla in den. La iaf ut den på blocket och fick den såld idag,
de va ju tur. Men de va ju inte helt förjävligt att vi åkte så långt
för att hämta den, vi fick ju en trevlig biltur och passade samtidigt på
att hälsa på lite folk på samma gång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0