Bebisgrejjer



Ja det har ju varit dåligt med uppdatering på sistonde. Det har mest varit plugg, men jag och jimmy har varit till gävle några gånger på barnens hus, babyproffsen, ikea och apoteket och köpt bebisgrejjer. Sen har vi hämtat ut en gratis babybox och blöjhink på barnens hus, och en baby to be-box på apoteket. Jag älskar gratis grejjer ;)

Så vad har vi köpt då.. Sängmobil, täcke, kudde, bäddmadrass, lakan, kläder mm.. På apoteket blev det babyschampo, badolja, babytvål, salva, tops, tvättservetter och lite mer bra-och-ha-grejjer..

Idag följde jag med mamma & pappa till valbo för att käka på ikea. Där inhlandades även en lekmatta som de va under halva priset på, en till kudde till bebisen, ett till madrasskydd mm.. Vi åkte också in på jysk för att köpa en skumgummimadrass att ha i vagnen och vaggan. Såg ett gulligt nalle puh-bäddset till spjälsängen som också inhlandades. Typiskt morsan att hon betala för typ alla bebisgrejjer, hon brände massa pengar och det enda hon fick med sig själv hem var en papperskorg, hah stackarn. Det enda jag betala va lekmattan tror jag.. Jag sa att hon får låna bebisen ibland sen som tack och det verka hon nöjd med, hehe.


Nalle Puh bäddset. Det är vändbart, små figurer på andra sidan



Lekmattan från ikea, den är stor och jättemjuk. Va nersatt från 279kr till 129kr så de va typ ett måste att köpa den.. Kan ju va bra att ha, kan ju ta med den ut och använda som filt kanske.. :P



Lite gratisgrejjer och grejjer som vi köpt



Lite allt möjligt



Sängmobil mumin. Ville egentligen köpa en annan men det va sån dålig låt
på den så det fick bli denhär ist med en mycket bättre melodi :)





Nu har vi typ allt inhandlat. Är på jakt efter ett väggskötbord att sätta ovanför toaletten i badrummet bara.. Sen får vi köpa resten när bebisen är ute och vi vet kön. Vi vill ha nått i tjej/killfärg också, nu är ju allt i neutrala färger. Självklart ska jag ha rosa till tjej och blått till kille, säg va ni vill men så blir det i denhär familjen iaf! Sen om de blir en tjej och hon vill slåss och leka krig får hon göra det, och blir det en kille och han vill leka med barbie och gå med dockvagn så får han göra det (fast inte för jimmy hah). Det som ska inhandlas sen med färg efter kön bli snuttefilt, skötbordsbädd, handduk, gosedjur, babysitter och sånt.. Har sett en hel del grejjer som jag vill ha, oo det är så fint :P Så det blir att åka raka vägen till affären när bebis är ute och köpa massa sånt, jag lääängtar...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0