Förvärkar och magbilder vecka 30



Inatt va det jobbigt, magen va dryg som tusan. Jag hade regelbundna sammandragningar hela tiden, dom gjorde ont. Det har dom inte gjort förut.. Det höll på hela natten, jag vaknade hela tiden av att magen va hård som fan och de gjorde ont och strålade neråt. Kunde knappt vända mig i sängen för magen värkte. Vet inte hur många gånger jag vaknade och låg vaken ett tag innan jag lyckades somna om..

Idag läste jag om förvärkar. Det kanske va förvärkar jag hade inatt?? Jag blev lite orolig där ett tag eftersom dom va så regelbundna, jag vill inte att bebisen ska komma än! Eftersom dethär är första barnet vet jag ju inte vad som är normalt eller inte.. Jobbigt va det iaf. Hoppas natten blir lugnare iaf..

Lillskrutt har levt om hela dagen idag :P Hela tiden på höger sida så är det nått hårt som står ut, kanske en fot? Trycker jag där försvinner det in, för att sedan plötsligt komma tillbaka och sparka mig på fingrarna. Det är så mysigt att va gravid nu för jag känner bebisen hela tiden :D

.:Nypan:.




Magbilder vecka 30 (29+4)







Kommentarer
Postat av: Jessica

man är inte mycket smartare andra gången heller, jag kände ju inte ens sammandragningarna förra gången, nu känns allt mer tydligt! men om dom gör jätteont, ring in till förlossningen å hör vad du ska göra. typ duscha varmt, ta smärtstillande mm för att dom ska avta. för de ska inte göra ont heller, inte än iaf...!! ring in istället för att googla svar ;) säkrare svar där, haha :) <3

2011-03-07 @ 08:32:47
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: eva

Tycker de låter som värkarna var för starka men det kan ju va olika från person till person hur starka dom e men för säkerhetsskull så är det bäst att ringa in och fråga så det inte har börjat öppna sig redan.

kramiz

2011-03-07 @ 13:04:24
URL: http://keltisk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jessica: Men det är inte alla som känner sammandragningarna så det är inget fel de heller :) Ja nästa gång får jag kanske ringa ist, men jag gillar ju att googla hah.



Eva: Nästa gång får jag göra det, men det har varit lugnt sen dess tack och lov :)

2011-03-11 @ 20:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0