VFU på bb/förlossning



Idag fick vi reda på vart vi har blivit placerade på våran vfu(praktik) som vi ska ut på 15 veckor i höst. Den är uppdelad i tre perioder, 5 veckor per period.

Vi fick önska en plats på de tre ställerna man fick välja mellan och skriva ett mail med motivering varför vi skulle få just den platsen. De tre områderna vi fick önska mellan va; psyk, barnavdelningarna och bb/förlossning. Jag ville ha bb/förlossning men där fanns det bara 6 st platser för HELA klassen under 15 veckor(två studenter i taget varje period). Och vi är typ 70-80 i klassen så jag tänkte att jaa jag är ju helt klart körd, jag kommer väl hamna på psyk eller nått som jag verkligen inte vill.

Eftersom jag ska vara hemma och vara mammaledig de två första perioderna(10 första veckorna) så ska jag bara göra 5 veckors praktik nu. Jag skrev det i mitt motiveringsmail. Jag tänkte att eftersom jag krångla och grejja så kommer jag nog verkligen inte att få den platsen som jag vill.

Meeeen idag när jag va in och kollade på de tilldelade vfu-platserna så hade jag fått min plats på 108b, alltså på bb/förlossningen. Åå jag blev sååå glad, trodde inte mina ögon. Kan knappt tro det än att jag hade sån tur att bli vald.

Nu kan jag gå hemma med bebisen i lugn och ro och slippa dra mig för att börja praktiken i november. Hade jag fått en "dålig" placering hade jag ju gått och tänkt på det under hela ledigheten, men nu kan jag ist slappna av och njuta av att vara ledig, för jag ser fram emot att ha praktik :)

 Jaja ni kanske inte fattar så mkt av mitt svammel, men men ;P

.:Nypan:.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0